Sovice su grupa sretne, radoznale, kreativne djece koja sa radošću dolaze i borave u vrtiću od 5 do 7 godina. Nastojimo im stvoriti prostor kao izvor mogučnosti za inicijativu, istraživanje, suradnju, učenje – IGRU.
Uvažavamo različitosti i podržavamo svako dijete u njegovoj jedinstvenosti. U zajedničkom ”rastu” i radu stvaramo zajednicu samostalnih, odgovornih i sretnih osoba.”
Naša uloga u poticanju razvoja predškolskoga djeteta je:
-Stvaranje ugodnog okruženja za djecu
-Razvoj pozitivne slike o sebi
-Proširivati interese i iskustva djeteta
-Poticati na predčitaličke i predmatematičke vješite
-Poticati razvijanje samostalnog i kritičkog mišljenja djece
-Poticati djecu na osmišljavanje i oragniziranje aktivnosti
-Pratiti ih razumjeti ih i podržavati na njihovom putu razvoja
-Svakodnevno bilježiti razvoj i napredak djece
Dijete rane i predškolske dobi za odgajatelja suvremenog društva predstavlja veliki izazov i nadahnuće. Odgajatelj mijenja svoju ulogu, on neprestano istražuje i nastoji poticati višestruke mogućnosti i potencijale svakog djeteta. Uloga odgajatelja usmjerena je na razvoj kreativnog i kritičkog mišljenja djece te na razvoj njihovih različitih kompetencija, a najviše se ostvaruje kroz dogovaranje s djecom, poticanje njihove samostalnosti, autonomije i empatije.
Petogodišnje dijete je stabilno,pouzdano,dobro adaptirano. Zadovoljno je onim što radi,a to što radi uglavnom radi dobro.U toj dobi dijete želi biti dobro,zadovoljiti zahtjeve i očekivanja odraslih. S pet godina dijete uspostavlja prva prava prijateljstva, ali budući da razvoj nije završen, ova ravnoteža se narušava u burnoj šestoj godini, kada dolazi do nove ekspanzije. To obično počinje oko pet i pol godina, a smiruje se oko šest i pol, tako da je oko šeste godine dijete vrlo „teško“ za svoju okolinu.
U šestoj godini života dijete se vrlo brzo motorički razvija. Vrlo je usmjereno na vršnjake, može organizirati zajedničke igre, a sukobe koji se pojavljuju tijekom igre pokušava samostalno riješiti. Dijete bolje razlikuje stvarnost i maštu. Djetetova emocionalna samoregulacija je puno bolja i može puno primjerenije izraziti ljutnju, ako je do sada bilo na primjeren način usmjeravano. U ovom razdoblju djetetu je važno omogućiti bavljenje tjelesnim aktivnostima koje su temeljene na igri i ugodnom doživljavanju sporta. Radoznalost djeteta i pozitivan stav prema učenju u ovoj dobi možemo podržati odgovarajući na djetetova pitanja i objašnjavajući mu značenje riječi koje ne razumije. Važno je omogućiti usvajanje predmatematičkih vještina kroz konkretna iskustva brojanja, mjerenja i uspoređivanja. Dijete je samostalno o brizi o sebi (oblačenje, higijena, uzimanje obroka), kao i u samostalnom uključivanju u igri s vršnjacima, organiziranju igre, ali i riješavanju sukoba koji pri tome nastanu.
U sedmoj godini dijete vrlo dobro vlada svojim tijelom, ima dobru ravnotežu i koordinaciju.Sve je spretnije u korištenju olovke, te povlači crte različitih oblika. Može zadržati pažnju na zadatku do 15 min. Uočava uzročne veze između predmeta i pojava. Razlikuje i imenuje boje, geometrijske likove, veličine i količine, lijevo-desno. Imenuje dane u tjednu i godišnja doba.. Uz tijelesne aktivnosti koje sada mogu sadržavati i element natjecanja, važno je potaknuti dijete na uključivanje u aktivnosti za jačanje vještina fine motorike i grafomotorike. Različitim aktivnostima može se dijete potaknuti na jačanje pažnje. Uz aktivnosti koje uključuju natjecanje, važno je sudjelovanje djeteta u aktivnostima koje zahtijevaju suradnju.